Bron Telegraaf-artikel moet rectificeren

Wegvallen enige niet anonieme bron haalt angel uit beschuldigend artikel.

Lenie Scholten-Droog, eigenaresse van hotel De Branding aan de Rembrandtweg was de enige bron op naam in De vermeende handlanger van burgemeester Harry Groen, projectontwikkelaar Ab van der Wiel, begon een kort geding naar aanleiding an een paginagroot artikel in De TGelegraaf met beschuldigingen aan het adres van Groen.

Van der Wiel heeft het kort geding gewonnen, zo berichtte het Leidsch Dagblad van 3 augustus 2010.

Van der Wiel is door de voorzieningenrechter grotendeels in het gelijk gesteld in het kort geding. De eigenares van hotel De Branding beweerde in het artikel in de Telegraaf dat Groen en Van der Wiel samenspannen om oude hotels in bezit te krijgen als gunstige bouwlocaties voor villa’s.

Ze kon dat voor de rechter niet hard maken en heeft inmiddels gerectificeerd met een advertentie. Dat leverde De Telegraaf weer geld op.

De auteur van het stuk had volgens Van der Wiel bij hem geen wederhoor toegepast wat ingeval van een beschuldiging journalistiek gezien wel nodig is.

Comments are closed